Master class in the system of professional journalism


https://doi.org/10.28995/2686-7249-2016-4-86-95

Full Text:




Abstract

The article is devoted to the practice of implementation of the competence approach in professional journalistic education in the use of the master class. The range of general and professional competencies that are formed effectively enabling the master class in the educational program “Journalism” is defined. The relationship of the master class use with the processes of formation of professional self-determination and identity of future journalists is observed.

About the Author

Nataliya Makarova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Бобряшова О.В. Мастер-класс и творческая мастерская как педагогические технологии активного обучения будущих дизайнеров // Вестник ОГУ. 2011. № 11 (130). С. 170.

2. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования. Уровень высшего образования бакалавриат. Направление подготовки 42.03.02 Журналистика. Утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации 07.08.2014 № 951 // Портал федеральных государственных образовательных стандартов высшего образования [Электронный ресурс]. URL: http://fgosvo.ru/uploadfiles/fgosvob/420302_Gurnal.pdf (дата обращения: 10.03.2016).

3. Шнейдер Л.Б. Профессиональная идентичность. М.: МОСУ, 2001. С. 158.


Supplementary files

For citation: Makarova N. Master class in the system of professional journalism. RSUH/RGGU Bulletin: “Literary Teory. Linguistics. Cultural Studies”, Series. 2016;(4):86-95. https://doi.org/10.28995/2686-7249-2016-4-86-95

Views: 208

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6355 (Print)