Master-programs in journalism as a way of formation of professional identity


https://doi.org/10.28995/2686-7249-2015-4-64-74

Full Text:




Abstract

The article is devoted to the development of master’s programs in the Russian State University for the Humanities on the specialty “Journalism”. In the context of the modern media system the boundaries between the communication areas of training are erased. Master’s programs are considered as a possible method of formation of professional identity.

About the Authors

Nataliya Makarova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Veronika Yarnykh
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Луганская Д. Издательский дом «Коммерсанть» сократит расходы на персонал // РосБизнесКонсалтинг [Электронный ресурс]. URL: http://top.rbc.ru/ technology_and_media/18/02/2015/54e4ce669a794720f0b85066 (дата обращения: 24.03.2015).

2. Еделев Д.А., Кантере В.М., Матисон В.А., Игнар С. Модернизация высшего образования. Болонский и Копенгагенский процессы. Рамки квалификаций. Проблемы и перспективы: Методическое пособие. М.: Изд-во МГУПП, 2012. С. 21.

3. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 031300 «Журналистика» (квалификация (степень) «магистр») // Федеральный портал «Российское образование» [Электронный ресурс]. URL: http://www.edu.ru/db/mo/Data/d_10/prm199-1.pdf (дата обращения: 24.03.2015).

4. University of the future // EY [Электронный ресурс]. URL: http://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/University_of_the_future/$FILE/University_of_the_future_2012.pdf (дата обращения: 23.03.2015).

5. Graduate Management Admission Council® (GMAC®). Application Trends Survey [Электронный ресурс] // URL: http://www.gmac.com/ (дата обращения: 23.03.2015).


Supplementary files

For citation: Makarova N., Yarnykh V. Master-programs in journalism as a way of formation of professional identity. RSUH/RGGU Bulletin: “Literary Teory. Linguistics. Cultural Studies”, Series. 2015;(4):64-74. https://doi.org/10.28995/2686-7249-2015-4-64-74

Views: 224

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6355 (Print)