The representation of social networks’ users status - the language, experience, strategy


https://doi.org/10.28995/2686-7249-2016-2-148-157

Full Text:




Abstract

The article is dedicated to the analysis of a category “status” and its explicit and implicit representation in common practices among Russian social media users as well as to the description of demanded strategies of its visual and verbal representation.

About the Author

Victoria Merzlyakova
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Каталог пользователей ВКонтакте // ВКонтакте [Электронный ресурс]. URL: http://vk.com/catalog.php.

2. «ВКонтакте» и «Яндекс» вошли в топ-10 самых популярных сайтов в мире // РИА Новости [Электронный ресурс]. URL: http://ria.ru/world/20150213/1047586986.html (дата обращения: 17.04.2015).

3. Карасик В.И. Язык социального статуса. М., 2002. С. 6.

4. Marwick A. Status Update - celebrity, publicity and branding in the social media. L., 2013.

5. Hollingshead A.B. Four factor index of social status // Yale Journal of Sociology. 2011. Vol. 8. P. 21-51.

6. Brooks D. The Social Animal: A Story of How Success Happens. N. Y., 2011.

7. Benoit P.J. Telling the Success Story: Acclaiming and Disclaiming Discourse. N. Y., 1997.

8. Hall S. Representation: cultural representations and signifying practices. L.: SAGE Publications, 2003.

9. Ожегов С.Н., Шведова Н.Ю. Толковый словарь русского языка. М.: Азбуковник, 1997.

10. О’Рейли Т. Что такое Веб 2.0 // Компьютерра [Электронный ресурс]. URL: http://old.computerra.ru/think/234100/ (дата обращения: 17.04.2015).

11. Горный Е. Виртуальная личность как жанр творчества (На материале русского Интернета) // Сетевая словесность [Электронный ресурс]. URL: http://www.netslova.ru/gorny/vl.html (дата обращения: 17.04.2015).

12. Бахтин М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура средневековья и Ренессанса. М., 1965.

13. Урри Дж. Взгляд туриста и глобализация // «Культурка». Сайт Веры Зверевой [Электронный ресурс]. URL: http://culturca.narod.ru/Urry10.htm (дата обращения: 17.04.2015).


Supplementary files

For citation: Merzlyakova V. The representation of social networks’ users status - the language, experience, strategy. RSUH/RGGU Bulletin: “Literary Teory. Linguistics. Cultural Studies”, Series. 2016;(2):148-157. https://doi.org/10.28995/2686-7249-2016-2-148-157

Views: 595

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6355 (Print)