Moral identities for journalism in the information space


https://doi.org/10.28995/2686-7249-2017-7-88-91

Full Text:




Abstract

The article is devoted to the way modern youth is influenced and educated by media and the Internet nowadays. The article overviews interrelation of technological and social processes occurring in the information sphere. And analyzes moral and ethical aspects offered to today’s content consumer. The causes of contemporary problems in the education of youth are revealed within.

About the Author

Aleksandra Rassadina
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


References

1. Левада Ю.А. Индикаторы и парадигмы культуры в общественном мнении // Мониторинг общественного мнения. 1998. № 3. С. 7-12.

2. Дубин Б.В. Группы, институты и массы: Культурная репродукция и культур ная динамика в сегодняшней России // Мониторинг общественного мнения: Экономические и социальные перемены. 1998. № 4. С. 22-32.

3. Рассадина А.А. Социально-психологические особенности влияния СМИ на эстетические предпочтения молодежи: Дис. … канд. психол. наук. С. 155.

4. Вайль П.Л., Генис А.А. 60-е: Мир советского человека. М.: Corpus, 2013. С. 278.

5. Рассадина А.А. Акмеологические особенности влияния СМИ на эстетические предпочтения молодежи // Акмеология. 2010. № 3. С. 27.

6. Козленко В.Н. К вопросу диагностики креативности учащихся: Вопросы психологии познавательной деятельности учащихся средней школы и студентов // Межвуз. сб. науч. тр. / Отв. ред. И.Л. Баскакова. М.: МГПИ им. Ленина, 1981. С. 64-67.


Supplementary files

For citation: Rassadina A. Moral identities for journalism in the information space. RSUH/RGGU Bulletin: “Literary Teory. Linguistics. Cultural Studies”, Series. 2017;(7):88-91. https://doi.org/10.28995/2686-7249-2017-7-88-91

Views: 242

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6355 (Print)