Preview

RSUH/RGGU Bulletin: “Literary Teory. Linguistics. Cultural Studies”, Series

Advanced search

Project training as an innovative form in preparation of students

https://doi.org/10.28995/2686-7249-2017-7-71-79

Abstract

The article focused on providing a rationale for the following method: “project based learning” or “research project”. Basic approaches and principles which authors define to the method’s organization, summing up their own experience and practice of their colleagues the authors formulate principles and basic approaches to method’s organization and give its definition. The article demonstrates by special examples which factors determine the choice of a methodical technique, as well as the specific means the teacher applies. Also, the article in detail considers the principles of activity, research (creative) position, objectivity (awareness) of behavior and (subject-subject) communication for partners.

About the Authors

Sergey Golovko
Russian State University for the Humanities
Russian Federation


Lyudmila Kokhanova
M.V. Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


References

1. Автономов А.С., Хананашвили Н.Л. Оценка социальных проектов. М.: Юрист, 2015. С. 29.

2. Дугин Е.Я. Методологический поворот исследований информационно-коммуникативных систем и журналистика // Журналист: Социальные коммуникации. 2015. № 3-4 (19-20). С. 81.

3. Коханова Л.А. Моделирование профессиональной деятельности в системе лекционных занятий // Вестник ВГУ. Серия: Филология. Журналистика. 2014. № 4. С. 107-109.

4. Коханова Л.А. Обучающее исследование как стимул для постижения теории журналистики (из опыта подготовки журналистов Филиала МГУ имени М.В. Ломоносова в Севастополе) // Ученые записки Орловского государственного университета: Гуманитарные и социальные науки. 2015. № 3 (66). С. 128-133.

5. Пэнто Р., Гравитц М. Методы социальных наук. М.: Прогресс, 1972. С. 115.

6. Коханова Л.А. Сенситивный тренинг в контексте проектного обучения журналистов профессии // Журналист: Социальные коммуникации. 2014. № 3-4. С. 108-121.

7. Коханова Л.А. Мотивационные тренинги в контексте проектного обучения (Об опыте обучения журналистов в Филиале МГУ имени М.В. Ломоносова в Севастополе) // Ученые записки Орловского государственного университета: Гуманитарные и социальные науки. 2015. № 1 (64). С. 154-158.

8. Коханова Л.А. Мотивационное проектное обучение журналистов как требование времени и профессии // Полиграфист. 2014. № 4. С. 24-32.

9. Петровская Л.А. Теоретические и методологические вопросы социально-психологического тренинга. М.: Изд-во МГУ, 1982. С. 38.

10. Психогимнастика в тренинге / Под ред. Н.Ю. Хрящевой. СПб.: Речь; Ин-т тренинга, 2000. С. 10.


Review

For citations:


Golovko S., Kokhanova L. Project training as an innovative form in preparation of students. RSUH/RGGU Bulletin: “Literary Teory. Linguistics. Cultural Studies”, Series. 2017;(7):71-79. (In Russ.) https://doi.org/10.28995/2686-7249-2017-7-71-79

Views: 237


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2073-6355 (Print)